Wsparcie rozwoju dziecka: masaż Shantala, terapia funkcjonalna ręki
Warsztat teoretyczno-praktyczny

Czas trwania: 5 godzin
Opłata: -----
Rekrutacja: niedostępne
Opis odznaki
Mikropoświadczenie potwierdza nabycie wiedzy i umiejętności z zakresu metod wspierających usprawnianie, wykorzystywanych w pracy z dziećmi zdobytych poprzez aktywne uczestnictwo w warsztacie teoretyczno-praktycznym nt. „Wsparcie rozwoju dziecka: masaż Shantala, terapia funkcjonalna ręki”. Warsztat został zorganizowany przez SKN Fizjoterapii Corpus Vi, działające przy Katedrze Fizjoterapii Uniwersytetu Medycznego im. Piastów Śląskich we Wrocławiu. Szkolenie ma formę warsztatu teoretyczno-praktycznego z prezentacją instruktora oraz pracą własną uczestników warsztatów korygowaną na bieżąco przez instruktora.
Warunki wymagane od uczestnika: znajomość podstaw masażu, znajomość etapów rozwoju dziecka.
Program
Szkolenie trwa 5 godzin dydaktycznych.
Uczestnik po ukończeniu warsztatu:
-
Potrafią omówić genezę masażu i podać efekty jego stosowania
-
Omawiają dynamikę rozwoju dziecka w wieku 0 – 30 miesięcy życia
-
Objaśniają znaczenie rozwoju mózgu małego dziecka
-
Rozróżniają nadwrażliwość i podwrażliwość dotykową – podają przykłady
-
Wymieniają zalety stosowania masażu dla dziecka, mamy i taty
-
Wykonują w sposób prawidłowy masaż Shantala na manekinie dziecka
-
Podają zagrożenia dla rozwoju motoryki małej i dużej małego dziecka w obecnych czasach
-
Objaśniają czym jest terapia ręki, do kogo jest skierowana
-
Omawiają wpływ zaburzeń rozwoju ruchowego na pisanie, mowę, rysowanie
-
Potrafią podać przykłady terapii wykorzystywanej przy nadwrażliwości i podwrażliwości dziecka
-
Omawiają zachowanie dziecka z zaburzeniami czucia głębokiego
-
Przedstawiają etapy terapii ręki i proponują ćwiczenia i zabawy do każdego etapu.

Kryteria przyznawania odznaki
-
Udział w warsztacie teoretyczno-praktycznym pt. „Wsparcie rozwoju dziecka: masaż Shantala, terapia funkcjonalna ręki” w wymiarze 5 godzin dydaktycznych
-
Test wiedzy zaliczony na poziomie min. 51%
-
Prawidłowe wykonanie zadania praktycznego zleconego przez Instruktora (wykonanie ocenia Instruktor)
Metoda weryfikująca nabytą wiedzę i umiejętności: zaliczenie praktyczne oraz test wielokrotnego wyboru z jedną prawidłową odpowiedzią (test MCQ typ A)